mandag 12. april 2010

Litt om programmet denne uka

Uka begynner som vanlig med et møte med rådmannen på kommunehuset, etterfulgt av generalforsamling i Stiftelsen AbelSenteret på Holmen Gård.

Tirsdag skal vi først ha møte i administrasjonsutvalget. På ettermiddagen skal jeg i møte i forbindelse med kronprinsparets besøk i september. Det er mye som skal på plass, og flere utfordringer for å få alt til å klaffe...

Onsdag er det først møte i 17.-maikomiteen, før jeg setter meg i bilen til Arendal for å lede et møte om krisesentertilbudet i fylket, med fokus på at vi er fra nyttår av pålagt å ha et separat tilbud for menn.

Torsdag har jeg et par interne møter i kommunen på programmet.

Fredag tar jeg meg en fridag, for å reise sammen med noen gode venner en lynrask tur til Krakow i Polen. Tilbake igjen søndag kveld.


Ellers var jeg innom asylmottaket på torsdag kveld, der jeg hadde blitt tipset om at en av ungdommene hadde behov for hjelp til å lage seg en blogg. Det gikk greit å få til, men da han plutselig forandret språk til persisk var det ikke lenger like lett å få med seg det han skrev....;-) Windows på persisk var ganske merkelig i grunn, alt var snudd på hodet, med skriving fra høyre mot venstre... Jeg må si jeg er imponert over hvor fort de unge på asylmottaket lærer seg norsk, og dermed kan gjøre seg forstått i lokalmiljøet. Det skal bli spennende å følge utviklingen videre!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar