tirsdag 27. juli 2010

Nytt design på Gjerstadsidene,etc

De siste nettene har gått med til å teste ut et nytt design på www.gjerstad.org Tanken er at sidene tilnærmes de øvrige nettavisene rundt i landet, og jeg har nå lagt ut en "prøveversjon" for å se hva folk synes. Foreløpig er det kun hovedsiden som har endret karakter, en rekke undersider vil måtte endres senere, men først er jeg spent på å høre publikums reaksjon. Det er sikkert noen som vil komme til å lete litt ekstra de første dagene, men dette går seg nok til etter hvert.

I kommunal sammenheng holder jeg fortsatt på med å forberede kronprinsparets besøk 2. september. Jeg hadde ikke trodd at alt skulle være så stramt lagt opp som det ser ut til at et slikt besøk krever. Det er likevel lærerikt å holde på med, og det blir jo spennende å se om alt går smertefritt til slutt. Jeg tror i alle fall det blir en minnerik dag for de som velger få med seg det kongelige besøket.

Ellers så føler jeg at jeg er i god rute hva Brokelandsheia-dagene angår, spesielt i år er det viktig at ting er på plass i god tid, at kronprinsparet ankommer dagen før den store folkefesten på heia, kunne vel ikke ha passet dårligere egentlig. Men vi får satse på at det går å få til begge deler!

Som dere ser blir det ikke mye blogging nå for tida, det er ikke så mye som skjer i kommunal regi nå som de fleste har ferie. Jeg kommer sterkere tilbake når møteaktiviteten tar seg opp igjen. Fortsatt god sommer!

mvh Rune.

2 kommentarer:

  1. Gjerstadsidene hadde et gammeldags design, men det nye er ikke det spøtt bedre. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bruker et eller annet publiseringsverktøy, f.eks. Joomla. Der kan man få all den funksjonaliteten man trenger i en og samme løsning, enten det er debattforum, gallup eller bildearkiv. Det nye utseendet har ikke noen ny funksjonalitet i forhold til det gamle. Tar jeg feil?

    SvarSlett
  2. Når jobben min som ordfører er over skal det nok bli tid til å gjøre mer drastiske endringer på Gjerstadsidene. Det som er gjort nå er bare småting, men målsettingen var at annonsører skulle få noe bedre oversikt. Samtidig får jeg litt bedre plass til bilder i større format enn tidligere.

    Debattforum, gallup, bursdagskalender etc. er jeg faktisk såpass godt fornøyd med at jeg ikke ser vitsen i å forandre noe som fungerer bra. Når alt etter hvert skal over på en ny plattform blir det en annen sak.

    Det er OK med konstruktiv kritikk, men om du ikke tør si hvem du er bryr jeg meg egentlig ikke særlig mye om det. Jeg regner med at du driver på med litt webdesign på si, så send meg gjerne en link til noe du har gjort. Muligens får du jobben med å lage et nytt opplegg for meg? ;-)

    SvarSlett