torsdag 12. august 2010

En fantastisk ungdomsskole!

Møtevirksomheten i kommunen har så smått begynt etter ferien. I dag har jeg vært på møte i byggekomiteen for Abel ungdomsskole. Undervisningsdelen skal overleveres til kommunen 20. august, og det blir nok hektiske dager frem mot neste fredag.

En ting er sikkert. Dette blir en fantastisk skole! Jeg er skråsikker på at denne vil bli til glede ikke bare for elevene som vil få sin undervisning der, men for alle Gjerstads innbyggere. Skolen åpnes for publikum for første gang etter kronprinsparet har foretatt den offisielle åpningen, torsdag 2. september. Fra kl. 17.30 får alle anledning til å se nærmere på byggverket. Dere kan virkelig glede dere!

De siste dagene har for det meste gått til detaljplanlegging og praktiske utfordringer i forbindelse med kronprinsparets besøk, og kvelder og netter til Brokelandsheia-dagene. Det er nok den mest hektiske sommeren jeg har hatt til nå. Men selv om det nok blir litt stressende i blant, er det noe med at slikt stress neppe er så farlig når man liker det man holder på med. Jeg må nok likevel si at det skal bli godt å koble av litt i tiden etter årets to store arrangementer er over... Jeg ser heller ikke bort fra at hun jeg bor sammen med ser fremt til å få en bedre kontakt med meg enn bare å se enn ryggen min foran PC'n...

En av ferieukene jeg kommer til å ta i høst skal jeg bruke på en tur til Kina, der jeg skal være med eierne i Jinma Norge AS (på Fiane) i forbindelse med åpningen av deres egen fabrikk i byen Binhai, nord for Shanghai. Når vi lander i Shanghai skal vi bl.a. ta lyntoget inn til byen, og dette går i 430 km/t....

Det ser ut til at vi blir en gjeng gjersdølinger å 10-15 personer, og det blir garantert lagt merke til i Binhai, der vestlige er et sjeldent syn i gatene. Binhai var ikke engang en by for 15 år siden, nå bor det 1,5 mill. mennesker der. Kanskje jeg kan få med noen tips hjem til hvordan man får en positiv befolkningsutvikling?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar