tirsdag 1. november 2011

Konstituering av fylkestinget


Fylkestinget i Aust-Agder ble i forrige uke konstituert på Hovden i Bykle. Som fersk i fylkespolitikken er det naturlig nok en del nye ting å forholde seg til, og resten av dagen har vi fått litt informasjon om hvordan fylkeskommunen fungerer.


Alle fylkestingsrepresentantene ble fordelt i tre komiteer, jeg havnet i komiteen for samferdsel og miljø. Det kan også se ut for at jeg etter hvert får noen oppgaver i forbindelse med Jernbaneforum Sør, slik at jeg fortsatt får anledning til å fronte arbeidet med sammenkobling av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen, med stasjon på Brokelandsheia.


Denne bloggen i utganspunktet ble startet som en politisk informasjonskanal for de som måtte ønske å følge litt med på hva jeg holder på med. Ettersom situasjonen er en annen etter konstitueringen i Gjerstad, vil nok aktiviteten her inne bli noe redusert i tiden fremover. Jeg vil nok likevel holde folk orientert om hvilke tanker vi som opposisjon gjør oss om ulike politiske grep som gjøres av det sosialistiske flertallet i bygda fremover.


Dere som ønsker å følge med hva den nye ordføreren foretar seg, får evt. utfordre ham til å opprette en egen blogg. Jeg håper han vil ta utfordringen!


mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar