mandag 6. september 2010

Tilbake til hverdagen igjen!


Etter noen hektiske uker er jeg nå ferdig med både kongelig besøk og Brokelandsheia-dagene. Begge deler har gått over all forventning!

Jeg ser i dag at Agderposten setter et fokus på kommunenes kostnader i forbindelse med kronprinsparets fylkestur. I Gjerstad har vi hatt et budsjett på 130.000 kr. og jeg er ikke sikker på hvordan vi lander til slutt, men særlig mye over dette tror jeg ikke det vil bli. Uansett har dette vært med på å markere Gjerstad på en særdeles positiv måte, og jeg er overbevist om at besøket har vært verdt hver eneste krone!

Brokelandsheia-dagene er akkurat unnagjort, og også her har alt gått etter planen, godt hjulpet av et fantastisk høstvær. Hvor mange som besøkte Brokelandsheia-dagene er alltid vanskelig å vurdrere uten å ta inngangspenger fra publikum, men det er uomtvistelig at årets arrangement er det best besøkte noensinne! Under Eurospar Brokelandsheia Stiletto Race var det vanvittig mange mennesker på området, og jeg er helt sikker på at det aldri har vært flere folk samlet i bygda vår tidligere. Selv om Gjerstad IL har et fintrimmet apparat for å ta imot betaling for parkering, var det helt umulig å få med seg alle bilene i kø inn på området lørdag ettermiddag. Mange av dem måtte kjøre helt til Tellefsdal for å få parkert, og fikk dermed en god gåtur tilbake til heia...

Allerede er rundt 120 utstillere påmeldt til Brokelandsheia-dagene 2011, så det virker som at handelen også har gått bra på Brokelandsheia denne helgen. Massevis av fornøyde ansikter tydet på at mange har hatt ei riktig trivelig helg! (oppdatert utstillerantall 14. sept: 160 stk!)

Dette er skikkelig god profilering for kommunen og de næringsdrivende på Brokelandsheia, og jeg gleder meg allerede til neste år, selv om det skal bli utrolig godt med en liten pustepause...;-)

Takk til GIL for nok et godt samarbeid med parkering og vakthold. En spesiell takk går igjen til mine nære medarbeidere, Astrid, Grete, Mona, Hans, Jan, Kai Ove, Hans Martin, Gjeruld og Tom. Brokelandsheia-dagene ville aldri ha blitt de samme uten dere!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar