tirsdag 8. juni 2010

Litt fra fra Arendalskonferansen


Jeg sitter nå på Arendalskonferansen, og får med meg en rekke foredrag. Akkurat nå er det representanter fra Kongsvinger kommune som presenterer sin satsing på sosiale medier. Dette er jo midt i blinken for meg, og jeg har fått med meg mange gode ideer til ting vi også kan få til i Gjerstad!

Kongsvinger har også satset ekstra på innflytting, og ansatt en egen "innbyggerrekrutterer", som blir profilert som kommunens representant utad i forbindelse med spørsmål om å flytte til kommunen. Alt fra tilgang til arbeid, bolig, venner, fritidsaktiviteter kan denne personen hjelpe til med. Noe å tenke på for oss også? Se mer på www.kongsvinger.no

En ting som er ganske tydelig er at andre kommuner i landet er mye flinkere enn oss i forhold til sosiale medier. Gjerstad kommune bør også sette seg "hårete mål" på dette området, og vi må sannsynligvis bare våge å kaste oss ut på dypt vann!

mvh
Rune.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar