lørdag 26. juni 2010

Positiv tilbakemelding fra UiA


Fredagens møte på universitetet ble riktig så positivt! Rektor Jan Olav Olsen og undertegnede fikk lagt fram våre ønsker om et utvidet samarbeid med universitetsmiljøene i Grimstad og Kristiansand, og tilbakemeldingen fra rektor og viserektor ved UiA var udelt positive. Jeg føler meg overbevist om at de delte våre tanker om en bedre markedsføring av sine studier på et litt tidligere tidspunkt i udanningsløpet en hva tilfellet er i dag.

Dermed er kontakten opprettet, og vi vil nå utrede ulike muligheter for et tettere samarbeid mellom vår nye ungdomsskole og UiA. Jeg kommer tilbake med mer når jeg har noe konkret å informere om i saken.

Jeg har stor tro på skal bli et synlig og godt samarbeid, og bidra til et kompetanseløft for våre unge i kommunen. Jeg er ganske sikker på at et synlig samarbeid vil føre til at UiA vil få en større rekruttering fra Gjerstad en hva tilfellet er i dag.

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar