fredag 25. juni 2010

Spennende møte med universitetet i dag!


I ettermiddag skal jeg til Kristiansand i møte med rektor og viserektor på Universitetet i Agder. Jeg har tidligere signalisert at jeg ønsker et tettere samarbeid mellom universitetet og vår ungdomsskole, da jeg er overbevist om at de unge bestemmer seg for studievalg tidligere enn i slutten av videregående.

Dette har tydeligvis også universitetet interesse av å diskutere videre, så jeg håper vi sammen kan få et ekstra fokus på vår nye Abel ungdomsskole, og gjerne gjøre dette til et satsningsprosjekt vi begge kan dra nytte av. UiA kan bl.a profilere seg på en god måte med tanke på å rekruttere nye studenter både til Grimstad og Kristiansand. Vi trenger å satse på økt kompetanse i vår kommune, så dette må jo være en "vinn-vinn" situasjon for begge parter?

Hva som kommer ut av møtet får jeg ikke lagt ut før på lørdag, da jeg drar rett fra universitetet til Agder Energis jubileumsfeiring i Arendal senere i kveld.

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar