søndag 2. mai 2010

Uke 18 tilbringes i Tigerstaden.

Den første uka i mai er det som vanlig på denne tida av året, en rekke møter i Oslo.

Det begynner mandag ettermiddag med Høyres ordførerkonferanse, med deltakelse fra hele landet.

Tirsdag og onsdag er det kommunedager, der ordførere og rådmenn har separate møter på tirsdag og fellesmøter på onsdag. Bl.a. blir det møte med statsminister Jens Stoltenberg.

Torsdag skal jeg i møte med Norges husflidslag m.fl. for å se på mulighetene for å utvide aktivitetene på Holmen Gård. Jeg vil bl.a. undersøke om det kan være interessant å benytte stedet for videregående utdanning innen spesielle håndverk- og kunstfag. Husflidslaget har de siste årene ikke vært like aktive brukere av Holmen Gård som før, så det vil jeg forsøke å gjøre noe med.

Fredag til søndag er det så klart for Høyres landsmøte. Høyre er skikkelig i vinden på de fleste meningsmålinger for tida, så det er jo hyggelig lesning! Jeg regner med at Erna & Co. nå er klare for å innta regjeringskontorene i 2013, men først er det kommunevalget neste år som skal forberedes.

Kommunevalget i Gjerstad kan også bli en spennende affære, det kommer forhåpentligvis med en god del nye ansikter på valglistene neste år. Det er behov for en bredere representasjon i vårt kommunestyre, og spesielt er det tynt med småbarnsforeldre. Derfor håper jeg at flere innen denne kategorien vil prioritere å bli med i lokalpolitikken. Vi i Høyre tar imot nye medlemmer med åpne armer!

Selv er jeg fortsatt i tenkeboksen på om jeg kommer til å stille til valg som ordførerkandidat eller ei neste år. Å være ordfører er på mange måter både spennende og lærerikt, men det kan jo også blåse ganske friskt i denne jobben i blant! ;-) Samtidig har jeg også et firma som det ikke er så lett å holde vedlike når det ikke er mer enn 24 timer i døgnet.... Time will show!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar