søndag 2. januar 2011

Godt nytt år!


Da står det 2011 på kalenderen, og jeg ønsker alle som leser bloggen min et riktig godt nytt år!

2011 blir et spennende år, ikke minst politisk, frem mot høstens kommunevalg. I tillegg ligger det an til at Gjerstad får minst to representanter inn på fylkestinget. Dette er viktig for å kjempe for østregionens del av de fylkeskommunale midlene som skal fordeles.

Det blåser en blå vind over landet for tiden, og det gleder jo en Høyremann! Kommunal Rapport har presentert en undersøkelse på hvordan Høyrevinden slår ut i en god del norske kommuner, deriblant Gjerstad. Her kommer det frem at Høyre nå ligger an til å kunne overta rollen som AP har hatt i mange år, nemlig å være det største partiet i Gjerstad.

Vi er i full gang med nominasjonsprosessen i Gjerstad Høyre, og etter å ha vervet flere nye medlemmer er jeg full av optimisme foran valget i september. Vi har fått med en rekke dyktige mennesker som jeg er overbevist om vil kunne bidra positivt for utviklingen av vår kommune i årene som kommer. I tillegg til flere "gamle travere" blir følgende nye ansikter å se på vår valgliste som blir presentert om ikke så lenge: Rolf Arne Skogli, Gunnar Fløystad, May Yvonne Eng, Morten Presthagen og Trond Valle.

Vi har fortsatt plass til flere listekandidater, så ta gjerne kontakt med meg om du har lyst til å gjøre en innsats for lokalsamfunnet vårt!

Ellers registrerer jeg at AP på nytt forsøker å finne noe som er verdt å kritisere meg for, i Knut Hagelias "forundrings-innlegg" i AAB i romjula. At partiet ikke fikk store nok overskrifter på Gjerstadsidene etter å sammen med SP ha "tatt innersvingen" på oss andre på en av de enkelte postene i budsjettet tok Hagelia som et tegn på at jeg med min "Gjerstad.org-hatt" forsøker å tie i hel politiske saker. Dette er selvfølgelig ikke riktig. Etter at kommunestyremøtene legges ut på internett er det jo komplett umulig å tie noe ihel. De som følger med på mine nettsider vil jo ha lagt merke til at "AP-utspill" presenteres på lik linje med det andre partier kommer med.

Jeg forstår jo at AP, som for en gangs skyld fikk flertall for en enkeltpost i sitt budsjettforslag, ønsket at dette skulle ha hovedfokus i media etter budsjettbehandlingen, men det sørget jo AAB for i etterkant, og da burde jo AP i det minste være godt fornøyd med dette? Jeg har sendt inn et svar på Hagelias innlegg som sannsynligvis kommer på trykk i AAB en av de nærmeste dagene, der jeg bl.a. uttrykker ønske om at politiske diskusjoner kan holdes på et noe høyere seriøsitetsnivå enn hva Knut Hagelia bringer til torgs i sitt innlegg. Det må da være andre ting som er viktigere å diskutere enn mine ulike hatter? At jeg driver med andre ting en politikk på si tror jeg de aller fleste innbyggere i Gjerstad ser på som helt uproblematisk. Jeg har heller ikke hørt noen reagere på at jeg forfordeler noen politiske partier på Gjerstadsidene. Det er jeg faktisk veldig bevisst på å unngå.

Knut Hagelia og hans meningsfeller i AP må faktisk bare leve med mine mange hatter, i alle fall fram til neste valg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar