tirsdag 16. mars 2010

Hvor skal politistasjonen ligge?

Jeg registrerer i dagens AAB at politikerne i Risør har store forhåpninger til et møte med undertegnede om lokalisering av politistasjon i fremtiden. Jeg kan selvfølgelig ikke forskuttere en høringsuttalelse som mitt kommunestyre skal ta stilling til på et senere tidspunkt. Imidlertid føler jeg at jeg har ryggdekning til å kunne si at vi ønsker en ny politistasjon på aksen Akland-Brokelandsheia, altså langs E18, og lengre øst enn det som til nå er foreslått.

Dette bør Gjerstad og Risør kunne bli enige om er en tilstrekkelig uttalelse i forhold til lokalisering. Det er til slutt politiet som har det siste ordet i denne saken, og da blir det uansett feil at begge kommuner tviholder på sine egne spesifikke alternativer. Vi må bli enige om at en plassering langs E18 er det viktigste, så får vi ta politiets avgjørelse om eksakt lokalisering til etteretning.

Det er i alle fall min mening i denne saken. Kom gjerne med kommentarer!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar