torsdag 5. mai 2011

Resten av uka i Høyres tegn


Etter en liten miniferie i Cinque Terre i Italia fra lørdag til onsdag, blir resten av uka viet Høyre. Det er nemlig landsmøte i Oslo, og en viktig arena for meg å være med på. Jeg er ikke delegat, men observatør. Dette medfører mer tid til samtaler med sentrale politikere. Jeg reiser innover med tog i ettermiddag.

På årets landsmøte har jeg tenkt å bl.a. fronte en av mine "kjepphester", om et utvidet samarbeid mellom norske ungdomsskoler og universitetsmiljøene. Jeg har allerede fått flere spørsmål fra kolleger rundt i landet som vil vite litt mer om mine tanker rundt dette temaet.

Høyres landsmøte er også en god arena for å snakke jernbanepolitikk, ikke minst med partiets medlemmer i transportkomiteen på Stortinget. Både Øyvind Halleraker og Lars Myraune kjenner jeg godt fra før, og vil denne gang legge et ekstra trykk på prosjektet Sørvestbanen, før de kommer på besøk på Brokelandsheia førstkommende tirsdag.

Landsmøtet varer frem til søndag ettermiddag, og siden Høyre er i flyten for tida, med gode meningsmålinger over hele landet, ser jeg ikke bort fra at stemningen er minst like god som den pleier!


mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar