torsdag 17. desember 2009

Budsjettet i boks!

Årets budsjettdebatt tok ca. 1,5 time, og resultatet må vi i Høyre si oss meget godt fornøyd med, da vi fikk flertall for alle våre tiltaksforslag. Det betyr bl.a. mer penger skolene, lag og foreninger, barnehagen, eldreomsorg og tiltak mot rus.

Litt uvant var det for oss i Høyre å stå alene med et budsjettforslag for første gang, men samtidig også litt fint å kunne argumentere for et budsjettforslag som vi hadde et komplett eierforhold til. I fellesbudsjetter må man ofte gi og ta for å komme til enighet.

Nå tar politikerne seg en velfortjent juleferie, og selv skal jeg også forsøke å komme litt mer på banen i forhold til juleforberedelsene. Til nå har jeg ikke ofret jula en eneste tanke, i alle fall i forhold til praktisk arbeid i heimen. Heldigvis bor jeg sammen med ei som har full kontroll på jula, så jeg har inntrykk at det meste er på stell. Jeg får heller forsøke å trå til litt ekstra de siste dagene før jul, det ser ut til å bli rolig i kommunal regi i alle fall.

Er det noen av dere som sliter med å få den riktige julestemningen? Ta en tur innom Gjerstadheimen på et besøk til de gamle, det spiller ingen rolle om du ikke har familie der. Ta en tur uansett! En koselig prat med folk som virkelig setter pris på et besøk anbefales på det varmeste.

Muligens blir dette mitt siste blogginnlegg før jul, og i så fall ønsker jeg dere som er innom her en riktig god jul!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar