onsdag 1. juli 2009

Sommeren i ferd med å senke seg over kommunen...

Det er tydelig at offentlig sektor er i ferd med å stilles i "sommermodus". Antall e-poster og andre henvendelser er betraktelig færre enn de har vært i det siste. Dermed får jeg tid til å rydde litt på kontoret og ellers ta meg av forefallende oppgaver.

Varaordfører Kjell Trygve tar fra neste uke over ordførerjobben et par uker da jeg har tenkt å ta meg litt ferie. Det blir riktignok ikke så mye feriering, det er fullt trøkk med forberedelser til Brokelandsheia-dagene 4.-6. september. Det er fortsatt mye som gjenstår før alt er på plass, men slik er det jo hvert år på denne tida.

I år har jeg store forventninger til markedsdagene, ikke minst pga. at vi denne gang får en egen "Hjem&Fritid" avdeling foran Bjordammen Byggsenter. Her har flere store leverandører nå signalisert at de kommer, og da vil Brokelandsheia-dagene også fremstå som et fagmarked i tillegg til de tradisjonelle utstillerne.

Ellers har jeg fått en tilbakemelding fra en 93-åring på Gjerstadheimen om at han synes det er merkelig det ikke finnes trådløst nett på rommene (!) Dette kommer jeg til å ta tak i så fort som mulig, da jeg som ganske aktiv nettbruker godt kan forestille meg at en hverdag uten internett kan være frustrende...

Jeg regner vel med at vi i såfall blir en av de første kommunene i landet som setter fokus på å få dette tilbudet på kommunens eldresenter. Når det er sagt så er mitt inntrykk at det er svært mange eldre i Gjerstad som bruker internett, og da må de jo selvfølgelig også få tilgang til dette når de flytter inn på kommunens pleie- og omsorgssenter!

Rent praktisk kan det heller ikke være så omfattende å få til dette. Det er allerede installert fiber i bygningen, og da burde det kun være et par trådløse routere til noen få hundrelapper pr. stk som trengs for å få beboerne på nett.

Kanskje vi skulle få opprettet en egen blogg fra Gjerstadheimen? ;-)

Fortsatt god sommer i det fine været!!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar