onsdag 17. februar 2010

Travel uke...

Etter å ha kommet tilbake fra Barcelona mandag kveld har det egentlig gått slag i slag hele tiden.

Tirsdag hadde jeg et møte med en gründer fra Kristiansand som har meldt sin interesse for nyetablering i Tellefsdals kjettingfabrikk. Det er ennå for tidlig å si så mye mer om dette, annet enn at besøket var interessant og vil bli fulgt opp videre. Det er positivt at folk fra hele landsdelen nå ønsker å bidra med gode ideer til ny virksomhet i kommunen vår.

I dag har jeg vært i TV-intervju med NRK Sørlandet, samt telefonintervjuer med fire ulike aviser/nettaviser. Både kronprinspar-besøk og forslaget om å gjøre Brokelandsheia til et regionsenter har vært tema for det avisene ønsker å vite mer om.

Jeg har også i ettermiddag vært på et møte med NAV, Aust-Agder Fylkeskommune og Innovasjon Norge. Her drøftet vi mulighetene videre for utvikling av kommunen og østregionen i forhold til arbeidsmarkedet. Arbeidet er foreløpig på et forberedende plan, men det virker som det er et felles ønske om å bidra på mange plan for å motkjempe en negativ trend i vår del av fylket.

Torsdag er det et avsluttende møte med Fylkesmannens miljøavdeling, der utslipp og motorferdsel i utmark står på sakskartet. Fylkesmannen har foretatt en undersøkelse på våre rutiner, og vi får i møtet en tilbakemelding på hva som er bra og hva som evt. vi bør korrigere i saksbehhandlingen i slike saker.

Torsdag kveld er jeg invitert sammen med fylkesmann Øystein Djupedal til avslutning av bunadskurs på Holmen Gård. Deltakere fra hele landet feirer gjennomføring av kurset og får utdelt kursbevis.

Fredagen begynner hos fylkesmannen der kommunene som skal ha besøk av kronprinsparet er i dialog om hvordan besøket skal legges opp i hver enkelt kommune, ikke minst med tanke på å få på plass et tidsskjema.

Fredag kveld, kl. 18.00 er det klart for kokkekampen med min kollega i Risør, Knut Henning Thygesen. Arrangementet skjer på Risør Hotel. Jeg er litt spent på hvordan det skal gå, men det skal uansett bli moro! Jeg håper det dukker opp noen gjersdølinger blant publikum!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar