torsdag 20. august 2009

Fra kveldens kommunestyremøte.

Som forventet gikk et enstemmig kommunestyre inn for et nytt og fremtidsrettet opplegg for TV- og internettløsning til beboerne på Gjerstadheimen. Som en ekstra gest til ble det også vedtatt at Gjerstad kommune dekker et års gratisabonnement på trådløst internett for Trygve Ausland, for å ha bidratt med et fremtidsrettet initiativ for en bedre eldreomsorg i kommunen. Når installasjonen er ferdig vil alle beboerne på Gjerstadheimen ha tilgang til over 20 TV-kanaler mot dagens 3. Og når alle kanalene kommer i mye bedre kvalitet enn nå vil dette forhåpentligvis tatt godt i mot av Gjerstadheimens beboere.

Ellers fant Samuel A. Larsen (A) det passende å kritisere undertegnede for kommunestyreskytingen. Han mente at det kunne føles som et press å bli bedt om å skaffe en stedfortreder for seg om man ikke ville/kunne stille opp. Spørsmålet gikk derfor på om det var møteplikt eller ei på skytingen. Etter tirsdagens konkurranse tror jeg neppe det blir vanskelig å fylle opp plassene neste år uansett møteplikt eller ei, men jeg tror fortsatt det er greit å la det være frivillig å være med.

I tillegg fikk jeg kritikk av Samuel for et navneskilt jeg hadde laget til hver enkelt av deltakerne. Ideen var at representantene fra hver kommune enkelt skulle kunne se hvem de snakket med, noe jeg mente ville være praktisk siden få kjente hverandre fra før. Kritikken kom pga. at det stod http://www.gjerstad.org/ på halsbåndet deltakerne hadde navneskiltet på... Jeg hadde slike halsbånd tilgjengelig og tenkte alldeles ikke på at det skulle være problematisk å spandere noen halsbånd og navneskilt på kommunen. Det er sannelig mye å tenke på om man ikke skal tråkke noen på tærne!

Spørsmålet jeg stiller meg i etterkant av møtet er hvorfor Samuel, som selv var med på skytingen ikke tok dette opp der og da, så skulle jeg ha fått inndratt disse halsbåndene umiddelbart. Hensikten med å vente til kommunestyremøtet var vel muligens å få et oppslag i avisa, og kjenner jeg journalisten i AAB rett er jeg ganske overbevist om at han bet på kroken!...;-) Vi får se på lørdag!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar