tirsdag 18. august 2009

Vegårshei vant skytekonkurransen

Det har vært en travel men samtidig artig dag på jobben. Først var Kommunal Rapport på besøk på Brokelandsheia og fikk litt informasjon om vårt næringsområde, historikk og fremtidsplaner. Journalist og fotograf ble også med på besøk i Den Lille Dyrehage og på Eurospar.

På ettermiddagen ble de med videre til Solem skytebane for å overvære konkurransen mellom kommunestyrene i Gjerstad og på Vegårshei.

Skytekonkurransen ble avviklet på glimrende teknisk vis av Ole A. Løite og Rolf Solheim med sine mange medhjelpere. I tillegg geleidet Per Jørgen Eskeland publikum, skyttere og presse rundt på anlegget. Presseoppbudet var meget bra, i tillegg til Kommunal Rapport stilte det journalister fra AAB, Tvedestrandsposten og Agderposten.

Resultatet i selve konkurransen ble til slutt at Vegårshei vant med knappest mulig margin, kun 16 poeng skilte lagene etter hele 340 avfyrte skudd. Lagene lå nøyaktig likt halvveis og det hele ble svært spennende til slutt. Jeg må nok innrømme at jeg ikke er helt fornøyd med egen innsats, selv om forventningene heller ikke var de helt store. Selv om jeg ikke har tatt i et våpen siden militærtjenesten i 1983 er det alltid et visst konkurranseinnstinkt som våkner til liv i en dyst som denne. Spesielt dårlig gikk det på skytingen på rådyrbukk der jeg kun klarte 14 poeng av 50 oppnåelige. Ikke mye å skrive om egentlig..;-) På ringskive gikk det noe bedre, med 82 poeng av 100, så det var vel godkjent. Min kollega på Vegårshei, Maya klarte seg en god del bedre på dyrefiguren med sine 27 poeng, og da hun også skjøt 82 poeng på ringskiven måtte jeg bare innrømme tapet og gratulere med seieren i vår internkonkurranse...

Det viktigste med arrangementet for min del var å signalisere at det å være politiker også kan føre til at man blir med på noen trivelige aktiviteter i blant, og at vi samtidig fikk anledning til å bli litt bedre kjent med kommunepolitikere vi har utstrakt samarbeid med i flere anledninger. Jeg fikk et klart inntrykk av at politikerne fra begge lag syntes at dette var gøy, og flere gleder seg nok allerede til neste års kappestrid, som skal gå på Vegårshei.

At Gjerstad storband så sporty stilte opp, sammen med Tore og Knut fra Eurospar gjorde rammen rundt arrangementet helt perfekt. Sola var også med på laget, så totalt er jeg veldig godt fornøyd med dagen. Nå har vi et år på å finpusse skyteteknikken og da skal det forhåpentligvis bli en søt revansje!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar