mandag 31. august 2009

En hektisk fridag!

Denne uka har jeg fri fra ordførerjobben for å gjøre finpussen på Brokelandsheia-dagene. Det har i dag kommet flere henvendelser fra pressen etter mitt innlegg i debattforumet på Gjerstad.org i går kveld, der jeg tok til motmæle mot Dølemomarknadens noe sure oppstøt mot oss som driver Brokelandsheia-dagene, godt kamuflert i regi av Atle Antonsen.

I og for seg er dette en fillesak, men etter å ha jobbet iherdig for at våre markeder ikke skulle kollidere i år synes jeg ærlig talt at de burde holde seg for gode til dette. Så får noen heller oppfatte meg som sutrete om de mener det. Jeg har tro på at begge arrangementene kan leve godt med hverandre, men det må kunne være mulig å unngå å legge seg på et lavmål som dette.

Etter mitt innlegg på Gjerstad.org har AAB, Agderposten og Arendals Tidende vært på tråden, og kommer sikkert til å blåse dette enda mer opp i morgendagens aviser. Aviser elsker jo konflikter, og noe som muligens kan bli en konflikt etter hvert. Samtidig er det jo litt artig å se at Gjerstad.org er såpass mye besøkt av avisene i regionen at ting som står der blir snappet opp på "null komma niks".

Jeg blir ofte utfordret på å holde styr på mine mange forskjellige hatter. Denne gang reagerte jeg i kraft av arrangør for Brokelandsheia-dagene. Pressen kommer sikkert til å fokusere på at det er ordføreren som har uttalt seg. Er det i såfall pressen eller meg som blander hattene?

Ellers melder utstillere seg av og på i ett sett om dagen. Noen er blitt syke og andre kan ikke komme, mes andre har hørt om messen via andre og ønsker å melde seg på. Dermed må nye oversikter produseres hver dag. Til slutt blir det helt forskjellig fra slik det så ut i starten. Sånn er det hvert eneste år. Travle dager, men gøy også!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar