mandag 3. august 2009

Kommune- og polbesøk på Brokelandsheia

I dag kommer en delegasjon fra Birkenes kommune på besøk til Gjerstad. De ønsker en orientering om utviklingen vi har sett på Brokelandsheia, og våre planer videre for vårt næringsområde, i tillegg til kommunens øvrige tilrettelegging for boligbygging i resten av kommunen.

Det er hyggelig å bli lagt merke til av andre kommuner, og vi deler gjerne med våre erfaringer. Flere kommuner rundt i landet vurderer nå å gjøre den samme plansmieprossesen som vi har gjort, og jeg regner med at vi også etter hvert blir bedt rundt omkring for å informere om hvordan vi opplevde denne planprosessn. Dette skal bli bra PR for kommunen og Brokelandsheia.

Ellers venter jeg i disse dager på en tilbakemelding fra Vinmonopolet. Jeg vet at de har vært på Brokelandsheia for å se nærmere på stedet, og er spent på hva de har å meddele.... Etter møtet vi hadde på Vinmonopolets hovedkontor i Oslo fikk jeg et bestemt inntrykk av at vi lå godt an i løypa for en etablering, men man skal selvfølgelig aldri selge skinnet før bjørnen er skutt...;-) Jeg holder dere orientert om saken her i bloggen om det dukker opp noe nytt.

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar