fredag 16. oktober 2009

Jernbanedirektøren på besøk til Gjerstad!

I dag hadde Jernbaneforum Sør sitt høstmøte på Brokelandsheia. Representanter fra fylkeskommunene fra Rogaland til Vestfold deltok, og det gjorde også direktør i jernbaneverket, Elisabeth Enger.

Sammen med skogbrukssjef Martin Due Tønnessen og stedsutvikler Tonje Berger Ausland fikk jeg en halvtime til disposisjon for å fortelle møtedeltakerne om våre forberedelser og planer til den nye jernbanestasjonen og sammenkoblingen av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen.

Vi må ha gjort noe riktig, for jernbanedirektøren skrøt uhemmet av kommunens grundige planlegging og fokus på "hårete mål" fremover. Vi avsluttet presentasjonen med Ånon Auslands filmsnutt om Brokelandsheia, og den falt tydeligvis i smak...;-) Jeg håper og tror de prominente gjestene ikke vil glemme Brokelandsheia med det første!

Jeg må nok innrømme at det er temmelig frustrerende at ting skal ta så lang tid som med utvikling av nye jernbanetraséer. Jeg er langt fra så tålmodig av natur som det ser ut som man må være i slike saker... Vi får likevel forsøke å holde trykket oppe for å oppnå vårt store mål om en knutepunktstasjon på heia. Jeg er nå ganske overbevist om at den kommer, men hvor raskt er altså temmelig usikkert. Forhåpentligvis vil våre nye medlemmer i stortingets transportkomite, Freddy de Ruiter (A) og Ingeborg Godskesen (FRP) kunne hjelpe oss å holde trykket oppe frem mot neste transportplan, der vi bare SKAL være med!

Da har jeg fri frem til søndagens innsamlingsaksjon, der jeg håper at riktig mange åpner lommeboka for en god sak!

GOD HELG!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar