onsdag 28. oktober 2009

Denne ukas aktiviteter

Mandag og tirsdag deltok jeg på Agder Energis eierkonferanse på Hovden. Der fikk vi bl.a. vite at prognosene ligger an til et brukbart resultat også i 2009. Fremtiden ser imidlertid noe mer utfordrende ut, og det er nå viktig å gjøre de rette grepene som bl.a. vil sikre eierkommunene gode utbytter også i årene som kommer. Vi får håpe at ledelsen i AE klarer dette, for Gjerstad vil garantert være avhengig av stabile og gode inntekter fra den kanten.

I morgen, torsdag, skal jeg først på møte med fylkesmannen i Arendal, før ordføreren i Risør, Knut H. Thygesen og jeg skal ha et eget møte med fylkesordfører Laila Øygarden og stortingsrepr. Freddy de Ruiter. Her vil vi bl.a. komme med våre synspunkter på at fylkeskommunen, selv etter vår henvendelse om å ikke kutte i kollektivtilbudet i østregionen, gjorde nettopp dette. I tillegg vil jeg informere om våre planer for jernbanekoblingen på Brokelandsheia. Aust-Agder har jo to medlemmer i stortingets transportkomité, og dette vil forhåpentligvis kunne ha betydning for denne viktige saken. Det kan sikkert bli et engasjerende møte!

Fredagen er foreløpig satt av til forberedelser til en konferanse jeg skal delta på i Kr.sand neste uke, der jeg er invitert til å holde et innlegg om Brokelandsheias utvikling og betydningen av nærheten til E18.

Helga som kommer håper jeg blir noe roligere enn den forrige, som i all hovedsak gikk med til å svare på innlegg i debattforumet på www.gjerstad.org om skolestruktursaken.

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar