fredag 25. september 2009

God oppslutning om internettsendingen fra kommunestyremøtet

Etter tilbakemeldingene på SMS og i debattforumet på Gjerstadsidene å dømme, var det flere som fikk med seg vårt første kommunestyremøte på internett. Selv om det som antatt oppstod noen tekniske problemer, spesielt i forhold til lyden, kunne publikum likevel få et brukbart innblikk i hvordan ulike politiske saker blir behandlet av de folkevalgte.

Jeg tror dette vil være med på å vitalisere kommunestyret og samtidig nå bedre ut til publikum med våre ulike politiske standpunkter. Siden dette foreløpig er en prøveordning i et år er vi imidlertid avhengig av tilbakemeldinger på om tiltaket er positivt mottatt blant folk i og utenfor bygda. Jeg håper derfor at dere vil gi oss beskjed om dere ønsker at dette tilbudet skal fortsette. Dette kan gjerne gjøres pr. e-post til meg eller ved å legge inn en melding i debattforumet på http://www.gjerstad.org/ Ellers regner jeg med at det kan bli mange som vil følge med på vårt neste møte i oktober, der skolestruktursaken skal opp til behandling. I saker som vekker stort engasjement blant folk er det ofte også mange tilhørere i salen.

I dag er det forholdsvis tomt på kalenderen, og jeg regner med at en god del av dagen går med til å forberede et par oppdrag jeg har på lørdag i forbindelse med Abelseminaret. Det blir spennende å se på oppslutningen om dette seminaret, jeg håper det kan bli folksomt på Holmen Gård lørdag kveld! Se hele programmet for arrangementet på www.gjerstad.org/abelseminaret

mvh Rune H.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar