torsdag 24. september 2009

Nok en henvendelse til Vinmonopolet

I dag har jeg på nytt sendt en henvendelse til Vinmonopolet om en fremtidig etablering på Brokelandsheia, understøttet med omsetningstall for varehandelen på området. Det er ikke alle regnskapstallene jeg kan finne på nettet, men totalt ser det ut som at detaljhandelen i 2008 landet på ca. 210 mill. kroner, bare på Brokelandsheia.

Vinmonopolet har operert med statistiske tall fra Statistisk Sentralbyrå, som nok ikke har fanget opp utviklingen på området de siste årene.

Avgjørelsen om evt. nyetableringer denne gang skal visstnok tas i oktober eller desember, så det kan jo bli spennende å se om vi blir med i denne "loddtrekningen". Etter besøket i Oslo fikk jeg som tidligere nevnt følelsen av at det var mer snakk om tidspunktet for en etablering enn om vi i det hele tatt skulle få dette eller ei.

For min del ønsker jeg et vinmonopol så fort som mulig, da jeg er overbevist om at dette også vil gjøre stedet enda mer aktuelt for de veifarende, og samtidig øke omsetningen hos de som allerede er etablert på Brokelandsheia.

Det er ikke bare elgjakta som blir spennende i oktober!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar