mandag 11. mai 2009

Klart for ei travel uke!

Hei igjen!

Mai er en hektisk måned for en ordfører, og denne uka er det ekstra mye på programmet. I morgen, tirsdag er det først følgende møter fra kl. 08.00: Strategigruppe vedr. ny stasjon på Brokelandsheia, etterfulgt av formannskapsmøte og til slutt møte i valgstyret. Jeg regner med at møtene er unnagjort rundt kl. 12.00.

Når ovennevnte møter er over er det bare å sette seg i bilen for en ny Oslotur. Tirsdag ettermiddag har Høyre sin ordførerkonferanse, der det nye valgprogrammet skal gjennomgås. Onsdag og torsdag er det KS sine kommunedager, der den ene av dagene er for alle ordførerne i landet. Samtidig skal rådmann Lars delta på et eget landsmøte for rådmenn. Den andre dagen har vi fellesmøte. I tillegg skal vi ha møte med stortingets Agderbenk. Det er også vanlig at H.M. Kongen deltar på lunchen en av dagene, og han har hvert år en prat med noen av landets ordførere. Blir det meg som blir plukket ut i år skal jeg love å be ham på besøk til Gjerstad...;-) Etter planen er vi hjemme i Gjerstad igjen torsdag kveld.

Fredag morgen er klart for generalforsamling i Agder Energi i Kr.sand, der ordførerne i Aust-og Vest-Agder møter. Det kan bli mange blide ansikter å se der etter Agder Energis gode resultater i 1.kvartal...

Lørdag skal jeg delta på haglestevnet på Solem (dog ikke som skytter...) på formiddagen. Dette er det første leirduestevnet på den nye skytebanen, og det forventes mange deltakere fra hele landsdelen. Møt gjerne opp som publikum, det er mange gode lokale skyttere å heie på!

Søndag er det så klart for nasjonaldagen, 17.mai. Jeg skal gå i tog, holde en tale ved Gjerstadheimen og være med på gudstjenesten etterpå. På ettermiddagen prioriterer jeg familien, med en tur innom feiringene på Gjerstad og på Fiane. Forhåpentligvis blir det en runde med pilkast i Gjerstad for å se om jeg kan slå Marvin Dalane, som abonnerer på førsteplassen der hvert eneste år...

Ellers er det synd at jeg ikke får med meg finaleuka av Gjerstad skoles månelanding, men det er ikke like enkelt å få tid til alt. Varordfører Kjell Trygve stiller opp og representerer kommunen på fredag. Er det noen av skolens elever og ansatte som leser dette ønsker jeg dere lykke til!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar