fredag 22. mai 2009

Kommunestyreskyting m.m

Da er det klart at Vegårshei kommunestyre blir med på skytekonkurransen mot kommunestyret i Gjerstad. Etter rapportene å dømme skal initiativet ha blitt meget godt mottatt på heia, ikke minst av den eldre garde som husker de spennende konkurransene før i tida. Jeg må nok innrømme at jeg tror vi har et handicap mot garvede skyttere fra Vegårshei, men vi kommer ikke til å gi oss før siste skudd er avfyrt! Forhåpentligvis blir det anledning til en liten prøveskyting på sensommeren før den skikkelige konkurransen tar til 18. august. Det er bestemt at vi kommer til å skyte med rifle, mot vanlige ringskiver. Jeg håper at bygdefolket stiller opp som publikum og bidrar til at vi presterer over evne mot våre naboer på Vegårshei. Merk av datoen 18. august (kl. 17-21) allerede nå.

Ellers har jeg i kveld holdt på med å forberede åpningstalen til årets kulturuke i Gjerstad. Jeg er imponert av det store og varierte programmet som nå er offentliggjort.

Fredag har jeg ingen spesielle avtaler. Det er nok en del som avspaserer og tar en fridag på denne inneklemte dagen. Fredag kveld skal Irene og jeg til Holmen Gård for å feire to av våre gode venner, som fyller 50 år i disse dager. Det kan bli seint....;-)

Mandag blir det ellers en spennende dag på jobben. Da er samtlige ordførere fra Rogaland til Vestfold invitert til en markering foran Stortinget i forbindelse med ønsket om sammenkobling av Sørlandsbanen og Vesfoldbanen. Vi satser fortsatt på å få med prosjektet i Nasjonal Transportplan (NTP) så snart som mulig. Dette vil vi fortelle stadsråder, statssekretærer og stortingspolitikere i løpet av dagen. Varaordfører Kjell Trygve og stedsutvikler Tonje skal også innover, og vi skal sammen informere sentrale personer i Jernbaneforum om vår nye utviklingsplan og hvordan vi tilrettelegger for en ny jernbanestasjon på Brokelandsheia. Her gjelder det å markere seg!

Ha ei riktig god helg!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar