torsdag 4. juni 2009

Det går mot sommer!

Etter en hektisk mai måned ligger det an til noen roligere dager framover. Det passer egentlig bra, for det begynner nå å haste med en del av forberedelsene til Brokelandsheia-dagene. Jeg regner med å måtte ta ut noen feriedager for å komme ajour, og sånn sett er det greit at kalenderen ikke er helt fullpakket. Det meste av kvelder og netter vil nok likevel gå med i tillegg. Men så langt ser det ut som at interessen for Brokelandsheia-dagene fortsatt er tilstede.

I morgen, fredag begynner dagen ikke så veldig hyggelig, da jeg skal i begravelse til en god nabo gjennom mange år. Etter som man blir eldre selv blir det flere begravelser å gå i. Det er trist, men samtidig er det jo en naturlig konsekvens av det å bli eldre.

Etterpå blir det noe opprydding på kontoret før jeg tar helga. Dvs. ikke helt, for jeg er bedt om å delta på åpningen av salgsutstillingen til Anne M. Aurstad på Holmen Gård på lørdag. Det er flott at Gjerstad nå har fått flere fastboende kunstnere som kan bidra med impulser utenfra. Det viser at det ikke bare er i Risør det går an å drive med kunst...;-)

Som jeg har sett i avisa så maler Anne M. Aurstad helst i blåtoner, og det varmer jo en Høyrepolitikers hjerte!

Lørdag kveld skal jeg treffe en gjeng gode venner, bl.a. noen som har flyttet ut av bygda og etablert seg rundt på østlandet. Da blir det garantert god skroll til langt på natt!

Mai og juni måned er ellers tid for en rekke generalforsamlinger, og på mandag har jeg generalforsamling i Stiftelsen Abelsenteret på programmet. Videre er det møte i Legatstyret, der vi bl.a. skal se på om vi kan slå sammen de mange gamle stiftelsene. Hensikten, og ikke minst midlene i flere av dem er forholdsvis begrenset, og da kan det være like fornuftig å slå dem sammen slik at det blir en slant totalt i alle fall. Ellers skal det også avgjøres hvem som får årets hagepris. Det er fortsatt et par dager igjen til å sende inn gode forslag! Send disse evt. til postmottak@gjerstad.kommune.no

Mandag ettermiddag håper jeg på fint vær, selv om det spøker for dette på værmeldingen foreløpig. Kl. 18.00 får jeg oppgaven med å åpne kulturuka på Egelands verk. Her samles det meste av bygdas lag og foreninger, og forhåpentligvis også en god del av bygdas innbyggere. Vi trenger en kulturuke i Gjerstad og jeg håper at mange vil ta seg tid til å delta på flere av arrangementene neste uke.

Ellers har jeg satt i gang en ny meningsmåling på http://www.gjerstad.org/ der du kan stemme på de politikerne du tror vil gjøre en best jobb for Gjerstad og Aust-Agder på Stortinget de neste fire årene.

Det kan jo være interessant å se om stemmetallene svinger i takt med kandidatenes valgkamp utover!

God helg!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar