søndag 7. juni 2009

Stor interesse for kunstutstilling på Holmen Gård

Anne M. Aursland fikk kjemperespons på sin vernissage på Holmen Gård lørdag. Massevis av mennesker og kø for å få se de flotte bildene på nært hold. Utstillingen bærer preg av skikkelig kvalitet, og kunstneren solgte også en rekke bilder allerede på åpningsdagen.

I morgen kveld går startskuddet for kulturuka i Gjerstad, og jeg gleder meg til å få med meg flere av programpostene de nærmeste dagene.

Tirsdag og onsdag skal jeg delta på Arendalskonferansen (www.arendalskonferansen.no) som i år har mange gode forelesere på en rekke spennende temaer. Ikke minst er kommunens forberedelser til eldrebølgen som vi vet kommer, et særdeles viktig tema. I tillegg til å tilegne seg nyttig kunnskap er konferansen også viktig for å knytte nye kontakter.

Torsdag kommer møtene "tett som hagl". Det starter med møte i kvalitetskommunesamarbeidet, så administrasjonsutvalget, før de lokale møtene avsluttes med formannskapsmøte. Forhåpentligvis rekker vi å bli ferdige til kl. 13.00 slik at jeg rekker et nytt møte på fylkeshuset i Arendal kl. 14.00.

Fredag er foreløpig åpen, men jeg regner med å stikke innom Holmen Gård på kvelden der det nok er mange gode munker å smake på! Det blir spennende å se om noen våger å la være å gjennomsteike munkene de leverer til konkurransen. Jeg tror nemlig de kan ha et lite fortrinn...;-)

Tore Solstad skal også informere om oppdeling av kjøtt, noe i alle fall den yngre garde vet lite om. Eller vet du forskjellen på flatbiff,mørbrad og entrecote? Dette og mer til vil du lære fredag kveld.

Jeg ønsker alle aktører under kulturuka riktig lykke til!

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar