tirsdag 2. juni 2009

Jan Tore Sanner til Brokelandsheia-dagene

Det er kun 3 måneder til stortingsvalget!

Samtidig er sommeren kommet, og det er vel også på tide å fylle grillen med fett og godt valgflesk!

Jeg håper virkelig at gjersdølinger og de fleste andre velgere i resten av landet nå kjenner sin besøkelsestid for å få byttet ut regjeringen etter valget! Og vil du ha ny regjering så er faktisk en stemme på Høyre den eneste som garanterer dette.

Høyres kandidat for Aust-Agder er muligens kjent for de fleste, men for de som ikke vet hvem det er, anbefaler jeg en tur innom Høyres stand under årets Brokelandsheia-dager, der du kan bli litt bedre kjent med Svein Harberg. Er du usikker på Høyres grunnholdninger og hovedsaker? Ta en titt på disse nettsidene og se om du ikke er enig med det meste, i såfall burde valget være enkelt! Se her : http://www.hoyre.no/hovedsaker/

Etter å ha truffet Harberg ved mange anledninger de siste par årene, er jeg overbevist om at han virkelig vil bli en god stortingskandidat, også for oss i Gjerstad. Han har et stort nettverk etter mange år i politikken, bl.a. i Høyres sentralstyre, og det kreves for å kunne gjøre en fornuftig jobb på tinget.

Jeg føler meg også overbevist om at han vil bli en god sparringspartner for meg i mine to siste år som ordfører frem mot kommunevalget i 2011. Og skal vi i Gjerstad kunne hevde oss ute i den store verden, så er det nettopp ved hjelp av gode nettverk. Dette vil Svein Harberg kunne hjelpe oss med i sin nye posisjon på Stortinget. Jeg er overbevist om at vi vil kunne få et større og bedre fokus på Sørvestbane-prosjektet i en ny regjering. Nå har jo den rød/grønne regjeringen hatt muligheten, uten å kunne bestemme seg for å satse på Norges mest lønnsomme jernbaneprosjekt. Det er på tide å bytte ut gamle koster med noen nye som kan få ting unna!

For øvrig så kommer også 1. nestleder i Høyre, Jan Tore Sanner en tur til Brokelandsheia-dagene i september. Spesielt i forkant av et stortingsvalg synes jeg det er veldig positivt å få besøk av partitoppene. Jeg håper derfor at de andre partiene også stiller opp med noen av sine toppkandidater denne helgen.

Utfordringen er dermed gitt til både Torbjørn og Inger, som jo har kontakter inn mot sine politikertopper. Og Kai eller Ånon, dere tar vel en telefon til Lars Sponheim regner jeg med?


Og Jan Fred, du får vel til en avtale med Siv??

mvh Rune.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar