lørdag 13. juni 2009

Litt roligere neste uke

Etter en vellykket kulturuke i Gjerstad med flere representasjonsoppgaver enn vanlig, ligger neste uke an til å bli noe roligere. Mandag skal jeg på møte med de andre 29 Agder-ordførerne i Kr.sand. Dette er en svært nyttig arena for oss som har denne noe spesielle jobben. Her kan vi utveksle ulike erfaringer i utøvelsen av dette viktige vervet, og det er som regel også flere nyttige tips å hente.

Resten av uka er det en del interne møter i kommunen, bl.a. noen forberedelser til de siste formannskaps- og kommunestyremøtene neste uke. Under formannskapsmøtet 23. juni får vi besøk av UDI Sør, som vil informere om hva som forventes av kommunen i forbindelse med etablering av asylmottak for mindreårige. Jeg kommer her til å uttrykke min skepsis til en slik etablering, selv om dette kan synes fånyttes. Det kan se ut som vi må akseptere at en slik etablering skjer over hodene på flertallet i kommunestyret.

Ellers ser jeg av statistikken at det er ganske mange som følger med på hva jeg skriver her i bloggen, men kommentarene på de ulike innleggene glimrer med sitt fravær. Det hadde jo vært litt OK med noen tilbakemeldinger, så jeg håper noen snart er modige nok til å skrive noen ord! Det går jo for eksempel fint an å legge inn en hilsen til den nybakte innehaver av H.M. Kongens fortjenestemedalje i sølv, Olav Brokeland. (Se art. under)

mvh Rune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar